מה הקשר בין צ'אקרה לטיפול בארומתרפיה ושמנים אתריים

המילה צ'אקרה מגיעה משפה הודית עתיקה ופרושה הכוח המניע. ההודים מאמינים שיש בגופינו מרכזים של כוח אנרגתי המעניקים לנו חיוניות, בריאות, מחשבה והלך רוח. מרכזי האנרגיה מתחילים מבסיס עמוד השדרה ועולים מעלה אל הראש. לכל צ'אקרה יש משמעות נפרדת, צבע, קול, תמצית ריח ואלמנט שקשורים אך ורק בה. ככה פוגשת הארומתרפיה את האמונה שבאמצעות שמנים אתריים ניתן לייצר אנרגיה, לעורר ולגרות את הצ'אקרה ובכך לשמור עליה בריאה ומאוזנת.

קצת על כל צ'אקרה ועל תמצית שנכונה לה

צ'אקרת הכתר ממוקמת מעל הראש. צבעה לבן, סגול, בסנסקריט צ'אקרת הכתר פרושה פי אלף והסמל שלה 1000 עלי כותרת של לוטוס. צ'אקרת הכתר היא הרוח והחיבור למקור עליון היא תמיד מלאה באנרגיה זורמת ומשפיעה על היכולת שלנו להתרכז ברגע הזה.
תמצית מאפיינת: לבונה מרגיעה את הנפש ומשרה שלווה, מעוררת את החושים ומחדדת את המחשבה, מטהרת רגשות, פחדים ומחשבות הרסניות. הלבונה עוזרת בהאטת הקצב ולהעמקת הנשימה, מגבירה אינטואיציה והקשבה לעצמי, טובה מאוד למדיטציה.

צ'אקרת העין השלישית נמצאת במרכז המצח צבעה סגול כחול אינדיגו. העין השלישית מחברת אותנו אל התודעה והאינטואיציה הפנימית ומשמשת כמעין מצפן אישי שמראה לנו את הדרך והייעוד על מנת לחוות מימוש אמיתי בחיינו. אם נדע להתבונן ולזהות מתוך הקשבה וחיבור פנימי נזכה לממש את הפוטנציאל הגלום בתוכנו.
תמצית מאפיינת: לבנדר מחזק הרגשת נינוחות, משרה אוירה טובה ומעודד תקשורת בינאישית.

צ'אקרת הגרון נמצאת מול בסיס הצוואר צבעה תכלת. זוהי צ'אקרה בעלת אנרגיה אוורירית מהווה את המרכז, דרכו אנו יוצאים אל העולם. מרכז זה מבטא את התקשורת וכושר הביטוי העצמי. כצ'אקרת הגרון חסומה אנו נראה את העולם כצבעים קודרים כאשר היא פתוחה נוכל להתבונן ביופי החבוי בכל פינה.
תמצית מאפיינת: עשב לימון, למונגראס מרענן את הנשמה, מרגיע נפש ומרומם מצב רוח.

צ'אקרת הלב מיקומה במרכז החזה מעל הלב, צבעה ירוק. מהווה את מרכז הרגשות בגופינו ואחראית על התחושות שלנו
תמצית מאפיינת: גרניום, רוז גרניום תמצית בעלת השפעה מרוממת ומחזקת, מאזנת ומרגיעה את הנפש.

צ'קרת מקלעת השמש מיקומה מעל הטבור, צבעה צהוב כתום בהיר והיא אחראית לכוח הרצון שלנו ולאיזון בין אופטימיות לפסימיות. איזון נכון יעניק לנו סובלנות ושליטה בעצמנו ובסובב אותנו מתוך תחושה נוחה ורגועה.
תמצית מאפיינת: קלמנטינה טנג'רין בעלת ריח עסיסי ומעורר, עוזרת להכניס רוח חדשה מחייה ומחזקת.

צ'קרת המין מיקומה מתחת לטבור, צבעה כתום. אחראית על היצר, החושניות והחשק לחוות בחדווה ויצירה.
תמצית מאפיינת: ילנג ילנג תמצית בעלת ריח מתוק וחושני, מעוררת את החשק ומשרה תחושה של אופוריה והרמוניה.

צ'אקרת השורש מיקומה בעצם הזנב וצבעה אדום. תפקידה להשאיר אותנו עם רגליים על הקרקע ולהעניק לנו את הרצון הבסיסי לשרוד.
תמצית מאפיינת: ארז מעניק חיבור לאדמה לשורשים, מסייע ליציבות מערכת השלד והשרירים מביא להרמוניה ותחושה של שלווה.

כמובן שלכל צ'אקרה תמציות נוספות שנכונות לה וישנן תמציות שמתאימות ליותר מצ'אקרה אחת. אם תרצו ללמוד ולקבל יותר ידע על השמנים האתריים ומרכזי האנרגיה, תוכלו לעשות זאת תוך כדי משחק עם קלפי Rosecards קלפי ארומתרפיה להשראה וטיפול שעיצבה וכתבה עדי רוזלי.

*התמונה לקוחה מתוך חוברת הקלפים Rosecards כתבה ועיצבה עדי רוזלי