חגיגת הנטיעות הארץ ישראלית

מדי שנה בט"ו בשבט אנו נוהגים לצאת אל הטבע ולהשתתף בחגיגות הנטיעה. מנהג הנטיעות החל את דרכו בט"ו בשבט בשנת 1892 אז יצא לראשונה ההיסטוריון זאב יעבץ לנטוע עצים עם תלמידיו בזכרון יעקב. הסתדרות המורים וקרן קימת לישראל מיסדו מנהג זה ב- 1908 ונתנו לו מימד חינוכי. הם הצליחו לשתף את הילדים בפיתוח הארץ, בשימור הטבע הישראלי ובעיצוב נופה. הציפייה של ילד לצמיחת העץ, מעניקות לו רגישות לסביבה ומגדילות את תחושת השייכות שלו לארץ ישראל.

כשתצאו אל הטבע לחגוג ולנטוע עץ

רצינו לצייד אתכם בשלושה טיפים קטנים שבאמצעותם תוכלו להעמיק את החיבור לטבע ולהעצים את החוויה

הטיפ הראשון עוזר לנו להתחבר לאדמה ולחוש חלק ממנה. כל שאתם צריכים לעשות הוא לחלוץ נעליים ולטייל יחפים. המגע של כפות הרגליים באדמה נעים כל כך וגורם לתחושה של חיבור. התחושה הזאת נקראת קרקוע, להתקרקע לאדמה.

הטיפ השני עוזר לנו לנשום בקצב של הטבע. מצאו מקום נוח לשבת, עצמו את עינכם וקחו נשימה עמוקה פנימה. הרגישו איך האויר הצח ממלא אתכם ואז נשפו החוצה תהיו מודעים לגוף ולנשימה בזמן הפעולה ותוכלו לשים לב לאזורים מקובצים בגוף ולהרפות אותם. השתדלו לחזור על כך 3-4 פעמים בעיניים עצומות. כך תוכלו לשחרר את המתחים והלחצים החוצה. כשתפתחו את העיניים תוכלו לחוש קצב נעים, רגוע ושליו יותר.

הטיפ השלישי יעזור לכם לטעום מן הטבע ולהכיר את הצמחייה המקומית. קחו אתכם ערכת תה. לקטו לכם כמה מן הצמחים המקומיים שיש בסביבתכם, למשל מנטה, מרווה, זוטה, כמובן רק את הצמחים שאתם מכירים. הרתיחו מים הוסיפו את הצמחים והכינו תה צמחים משובח. שתו בהנאה

שיהיה לכם יום קסום וחג ט"ו בשבט שמח

קסם צמחים