יום איכות הסביבה העולמי
לכבוד חג השבועות
אנו רוצים להסב את תשומת ליבכם אל יום איכות הסביבה העולמי ולסייע ולו במקצת בהעלאת המודעות ליום החשוב הזה
יום הסביבה הוא יום בינלאומי המצוין כל שנה ב- 5 ליוני על ידי כל המדינות החברות באו"ם. המטרה ביום הזה היא להעלות את המודעות לשמירה על איכות הסביבה, כך נפתח רגישות סביבתית ונתחשב בסביבה כחלק מאורח החיים שלנו.
בשביל להעלות את המודעות נערכים במהלך היום מפגשים וכנסים רבים לחינוך בנושא, הכוללים דרכים לטיפול ומניעה של בעיות סביבתיות.
הדאגה לאיכות הסביבה הופכת להיות מרכזית מאוד בחיים שלנו. זאת בהחלט המשימה של כולנו, לקחת אחריות ולקדם שינוי, בשביל לשמור על העולם כמקום בטוח לדורות הבאים.    

לפתח רגישות סביבתית ומחשבה תחילה
ישנם אינספור דרכים בהם ניתן לשמור על הסביבה שלנו אם נטמיע דרכי חשיבה בסיסיים ונבין את החשיבות הרבה, המחשבה על הסביבה תלווה באופן טבעי את אורח החיים שלנו. הנה כמה רעיונות בסיסיים שכל אחד יכול להטמיע ולקחת חלק. 

מינימליזם
אנחנו חיים בעידן של צריכה מתמדת ושוכחים להתחשב בסביבה שלנו בזמן הרכישה.
התרגלנו לצרוך בכמויות וסגנון החיים הפך להיות כזה שמחליפים ומשדרגים בתדירות מאוד גבוהה. אפשר לראות זאת בעיצוב הבית, בביגוד, משחקים לילדים ועוד…
כמו כן בעבר, ייצרו החברות היצרניות מוצרים הרבה יותר איכותיים ואקולוגים, כאלה שיש להם תוחלת חיים ארוכה. היום חברות רבות מייצרות בזול רק כדי שתוחלת המוצר תתקצר ונצטרך לקנות שוב. על כן כאשר אנחנו רוצים לקנות משהו מומלץ לשאול כמה שאלות – האם מה שאני קונה ישמש אותי לזמן ממושך? האם המוצר שאני קונה הוא אקולוגי ויכול להתכלות? האם אני יכול למצוא יד שנייה ולוותר על רכישה של מוצר חדש? ועוד…

סביבה נקייה
תמיד נדמה כמשהו מובן מאליו למרות זאת עדיין יש פער שצריך לגשר עליו. אז כשיוצאים החוצה יש לדאוג לאסוף אחרינו את האשפה וגם לזרוק אותה במקום הנכון. ואם בדרך נתקלים באשפה ויש אפשרות לאסוף זאת ממש מצווה. ככל שיותר אנשים ייקחו זאת לתשומת ליבם נזכה בסביבה נעימה ונקייה. 

מחזור
בעשור האחרון המדינה מנגישה פחים שונים, באמצעותם ניתן לקחת חלק בתהליך המחזור. בבית כאשר זורקים את האשפה אפשר מראש לחלק אותה למספר פחים פח אורגני, פח לפלסטיק, פח לנייר ופח מרכזי. כאשר הולכים לזרוק את האשפה היא כבר ממוינת מראש וזה הרבה יותר קל ונוח. כמו כן אם יש לכם איזשהם פריטים במצב טוב שאין לכם צורך בהם תנסו לבדוק האם למשהו אחר יש צורך, כך תאריכו את תוחלת החיים של אותו מוצר וגם תשמחו משהו אחר ולהפיך אם יש מוצר שאתם צריכים תנסו לבדוק האם יש אפשרות להשאיל, לקבל, או לקנות יד שנייה

מאחלים לכם חג שבועות שמח תהנו, תטיילו, תאכלו מתנובת הארץ וכמובן שמרו על סביבתכם נקייה.

♥ Happy world environment day