עכשיו יותר מתמיד שואלים אותי המון לקוחות איזה שמנים אתריים מומלצים להרגעה. אין ספק שתקופת הקורונה משפיעה על כל המשפחה, כל אחד והקושי שלו. עכשיו ששום דבר אינו שגרתי ואין צפי ברור מתי כל זה יהיה מאחורינו, נוצרת אצלנו הרגשה לא נעימה שמלווה אותנו באופן יומיומי.
לפני שאתמקד בשמנים מרגיעים חשוב לי לכתוב מראש שהשמנים הם כלי מדהים אבל יחד איתם חשוב לשלב פעילויות נוספות או כלים נוספים שיתרמו לאווירה רגועה ושיפור מצב הרוח. למשל שימרו על כושר גופני זה תמיד עושה טוב על הלב, צאו החוצה אפילו ליד הבית בטוחה שכל אחד יכול למצוא איזה פינה שיהיה נעים לשבת בחיקה. שמרו על קשר עם בני משפחה וחברים טובים לחיזוק ועידוד משותף, תחביבים שהזנחתם, מוסיקה טובה. אמיתי בשביל להרגיש טוב ולשמור על איזון חייבים להיות עסוקים בדברים שעושים לנו טוב ולזכור לראות את חצי הכוס המלאה.

בארומתרפיה נהוג לחלק את השמנים האתריים למרגיעים או ממריצים הכוונה לשמנים אתריים שמרגיעים את מחזור הדם ולשמנים שממריצים אותו.

דוגמה לשמנים מרגיעים: יסמין, ורד, לבנדר, פטשולי, תפוז מתוק, ארז, ברגמוט, גרניום
דוגמה לשמנים ממריצים: רוזמרין, קינמון, ג'ינג'ר, איקליפטוס, מנטה, לימון, ברוש

השמנים מגיעים אל מחזור הדם באמצעות שתי דרכים עיקריות

באמצעות חוש הריח
תהליך קליטת הריח מתחיל בנשימה כאשר האוויר נכנס לחלק העליון של האף. בתוך האף יש לנו המון נימים קטנים של דם השמנים שאנו נושמים מחלחלים ונכנסים ישירות למחזור הדם שלנו.
עיסוי דרך העור
בעיסוי נמזוג מעט שמן ונעסה את העור. המלוקולות של השמנים זעירות ביותר והן מסוגלות לעבור דרך שכבות העור ולעבור למחזור הדם. זו הדרך היעילה והמומלצת לטיפול בארומתרפיה. כמובן שחשוב למהול את השמנים האתריים בשמן בסיס צמחי כדי למתן את כניסת השמן האתרי אל הגוף.

חשוב שהיחס יהיה 10 מ"ל שמן בסיס למשל שמן שקדים מתוקים, שמן זית, גלעיני משמש טפטפו עד 12 טיפות סה"כ של שמן אתרי. זכרו 20 טיפות שמן אתרי הן מ"ל אחד.

בנוסף לחלוקה כללית מרגיע או ממריץ אני רוצה לכוון אתכם לחלוקה נוספת למשל ישנם שמנים אנטי דכאוניים שמעודדים ומרוממים את מצב הרוח כמו ברגמוט, אשכולית לבנה, יסמין, תפוז מתוק, ורד, ליטיסאה קובבה ועוד…

או שמנים שמסייעים בתחושה של מתח ולחץ כמו לבנדר, קינמון, עשב לימון, גרניום ועוד…

אפשר לרקוח גם תמצית שמנים ולשלב בה ריחות שונים יחד ולקבל ריח חדש וייחודי שמורכב מכמה שמנים אתריים. אם תרצו תמצית כזאת שמורכבת מכמה שמנים אני ממליצה לכם לנסות את תערובת רגיעה בלנד של שמנים אתריים לתחושה רגועה ונעימה, מאוד אהובה על הלקוחות שלנו ומשלבת רעננות פרחונית עם מתיקות של פירות הדר ונגיעות של עץ וצמחים.

לסיום
מה שחשוב בעיני כאשר אתם בוחרים ריח אני ממליצה מאוד לבחור בריח שאתם אוהבים, בריח שגורם לכם לרצות להריח שוב, כזה שמעלה בכם חיוך ותחושה טובה. הרבה פעמים לקוחות שואלים אותי מה הריח הכי טוב שאת יכולה להמליץ לי? והתשובה שלי שהריח הכי טוב זה הריח שאתם הכי אוהבים. ♡