הרבה מאוד לקוחות מתעניינות ושואלות אותי באופן קבוע על טיפול טבעי בנשירת שיער. רקחתי עבורכן ועבורכם כמה טיפים טבעיים או כמו שאומרים תרופת סבתא לשיער מלא, רך ובריא.

טיפול טוב לשיער מתחיל בשמנים אתריים בשביל לעשות שימוש נכון בשמן אתרי צריך לערבב אותו עם שמן בסיס למשל שמן זית או שמן קוקוס. המינון המומלץ הוא שהשמנים האתריים תמיד יהיו ביחס של 3% מסך הכמות של השמן בסיס, לדוגמא בתוך 100מ"ל שמן בסיס שימו 3 מ"ל שמן אתרי. אם תרצו לעבוד בכמויות קטנות יותר אני ממליצה על שלוש טיפות שמן אתרי לכף אחת של שמן בסיס מכל סוג.

אתם יכולים להכין ולערבב בקלות שמנים אתריים לשיער עם שמני בסיס לפי בחירתכם. את התערובת עסו קלות אל תוך הקרקפת השאירו לכמה דקות ותחפפו. כמובן שאפשר תמיד לשים כמה טיפות של שמנים אתריים בשמפו ולחפוף. חשוב רק לשים לב למינונים כפי שכתבתי למעלה.

אני מצרפת לכם שלושה מתכונים לטיפול בשיער לפי סוג ובהמשך תוכלו לראות במפורט את היעילים והטובים שבשמנים לנשירת שיער, דלילות שיער ועור הקרקפת.

בהצלחה 😊

סרום לנשירת שיער וחיזוק השיערה

כף שמן חוחובה בכבישה קרה

כף שמן ארגן בכבישה קרה

2 טיפות שמן אתרי רוזמרין
2 טיפות שמן אתרי ארז
2 טיפות שמן אתרי מרווה מרושתת

טיפול בשיער שומני

הוסיפו 2-3 טיפות שמן אתרי מנטה לשמפו

סרום לשיער יבש

כף שמן זית בכבישה קרה

כף שמן חוחובה בכבישה קרה

כף שמן קוקוס בכבישה קרה (במצב צבירה נוזלי)

3 טיפות שמן אתרי רוזמרין

2 טיפות שמן אתרי ילנג ילנג

2 טיפות שמן אתרי למונגראס או שמן אתרי הדס

אופן הכנה ושימוש

קחו קערית קטנה, אני אוהבת לעבוד עם קעריות שעשויות מחמר, מזגו וטפטפו את השמנים ערבבו הכל יחד עד לקבלת מרקם אחיד. קחו מן הסרום שהתקבל אל כף היד, לחחו את קצות האצבעות ועסו את הקרקפת ומשחו את השיער, השאירו כמה דקות ותחפפו את הראש. ניתן להשתמש בסרום גם לליחוח השיער ללא חפיפה כמובן שבכמות קטנה יותר רק לקבלת מראה טבעי ומלא ברק.

 שמני בסיס

שמן חוחובה בכבישה קרה מעודד צמיחת שיער ומעניק לחות ורכות לעור הקרקפת.

שמן זית בכבישה קרה מקור טבעי לוויטמין E ונוגדי חמצון המסייעים להרגעת העור טיפול בקרקפת יבשה וקשקשים.

שמן ארגן בכבישה קרה עשיר בחומצות שומן וויטמין E שמזינים, מחדשים, ומחזקים את השיער ועור הקרקפת.

שמן קוקוס בכבישה קרה עשיר בחומצות שומן לניקוי השיער והקרקפת

שמנים אתריים 

רוזמרין – אחד השמנים היעילים ביותר לחיזוק וצמיחת השיער, תוכלו להשתמש בו גם למניעת קשקשים וקרקפת יבשה. מומלץ מאוד להשתמש בו למניעה של כינים, טפטפו עד שלוש טיפות על השיער עצמו ומששו את השיער כדי לחלק את הכמות באופן שווה.

מרווה מרושתת – יעילה מאוד בהפגת לחצים ובאיזון המערכת ההורמונלית לכן מומלץ להשתמש בה בנשירת שיער שנובעת משינויים הורמונליים ובעיקר בתקופת המעבר. מרווה מרושתת מווסתת ייצור של שמן ולכן מתאימה לאיזון של קרקפת שמנונית.

ילנג ילנג    אידיאלי לאיזון וטיפול של קרקפת יבשה על ידי איזון של בלוטות החלב. מחסור של שמן טבעי בעור גורם לשיער להיות יבש ושברירי, ילנג ילנג משפר את רכות השיער ומפחית שיער שבור ומפוצל.

לבנדר מאיץ את תהליך צמיחת השערה ומרגיע קרקפת מגורה

למונגראס –  בעל יכולות ריפו ונהדר כטונר טבעי. למונגראס מחזק את זקיקי השערה ומסייע במקרים של קרקפת מגרדת ומגורה. למונגראס משמש כתכשיר טבעי נגד חרקים ונמצא יעיל מאוד במניעה של קשקשים, מאמרים רבים שקראתי כותבים שאת התוצאות ניתן לראות כבר אחרי שבוע ותוצאות אף יותר טובות מיד לאחר שבועיים.

מנטה – שמן ממריץ שגורם לתחושה של דגדוג וקרירות מקומית. תכונות אלו מאיצות את צמיחת השערה במהלך תהליך הצמיחה ומאזנות קרקפת שמנונית.

ארז – מגביר זרימה באזור הקרקפת המסייעת להפחתה משמעותית של נשירת שיער והגברת הצמיחה. שמן אתרי ארז מטפל ומסייע לשיער דק ועדין.

עץ התה – אנטיבקטריאלי מעולה מנקה ביעילות ומאיץ צמיחה של שיער

חשוב תמיד לזכור שאם ידועה רגישות אלרגנית מסוימת מומלץ לנסות מעט לפני התחלת שימוש רגיל. כמו כן זהו טיפול טבעי אך הוא אינו תחליף לרפואה קונבנציונאלית בעת הצורך.