לכבוד הסערה שבדרך חשבתי שזה זמן מתאים לחלוק אתכם ספר נפלא שקראתי לאחרונה. לספר קוראים הוגה והוא נכתב על ידי מייק וייקינג שהוא מנכ"ל המכון לחקר האושר בקופנהגן. בספר מסביר וייקינג את המשמעות של המילה הדנית הוגה, סוד האושר של הדנים. להוגה פירושים רבים הנוגעים בהרגשה טובה וחמימה עם תחושה של ביטחון ביתי, אווירה נעימה וחוויות טובות. דנמרק מתמודדת עם מזג אוויר חורפי וקר במשך רב השנה, כתוצאה מכך מבלים הדנים את מרבית הזמן שלהם בתוך הבית ובכל זאת הם נחשבים לאחד העמים המאושרים ביותר בעולם והכל בזכות ההוגה.

אז איך אפשר לחיות במדינה קרה כל כך ובכל זאת להיות מאושר?

הדנים כדרך חיים תמיד דואגים ליצור לעצמם אווירה הוגלית נעימה וחמימה בה הם מרגישים בטוחים ונינוחים. הם מדליקים נרות ומשתמשים בתאורה עדינה לקבלת מראה ביתי וחמים, הם מתענגים על פרוסת עוגה ומשקה חם, מבלים זמן איכות עם משפחה וחברים, לובשים בגדים נעימים ונוחים. וגם דואגים לאזן בין עבודה לחיים הפרטיים, לפתח מערכות יחסים קרובות, להכיר תודה ולתת תשומת לב לדברים הקטנים.

מה שיפה במיוחד הוא שבזכות ההוגה אפשר ממש לחוות אושר על בסיס יומיומי ולשמר אותו!  

ואת זה כמובן תוכלו לקרוא בהרחבה בספר, בינתיים בהשראת הספר נכין לנו ערכת ספא ביתית ומפנקת עם המוצרים שלנו לסערה הקרבה ולשאר ימות החורף כדי שכולנו נוכל לחוות הוגה במיטבו.

אז הצטיידו ב-

סבון טבעי ומפנק בריח שאתם אוהבים למקלחת חמה ונעימה

שמן גוף הרפייה לעיסוי העור והרפיית השרירים בריח של יער

מבער שמנים ובלנד חורף לתחושה חמה ורגועה

מכשיר לעיסוי כפות הרגליים

וגם

גרבי צמר וסוודר מפנק

תה צמחים

עוגה ביתית או חבילת שוקולד מפנקת

סרט שאתם אוהבים

חורף הוגלי חמים ונעים לכולם!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ויש להוגה המון פירושים כמו "חמימות נפשית", "הנאה מנכחותם של דברים מרגיעים" "שתיית שוקו חם לאור נרות"